Reklama

W dn. 7.01.2011r. wydawcy otrzymali z EMPiKu nowy cennik usług promocyjnych, który oznacza 15-20% podwyżkę. Polska Izba Książki uważa, że wprowadzenie tak dużych podwyżek w momencie tak trudnym dla rynku książek w Polsce stanie się przyczyną jego dalszego osłabienia.

.

 

Promocja za kwotę 20 000 zł (cena podstawowa bez rabatów) zakłada zatowarowanie na poziomie min. 3000 egz., jednakże wszyscy są świadomi obowiązującego prawa do zwrotów niesprzedanych książek. Należy zatem uznać, iż sprzedaż w okresie promocyjnym i parę tygodni po nim w ilości 1000 egz. stanowi już niezły wynik. Można wówczas wyliczyć, iż promocja kosztuje 20 zł od egzemplarza książki, co po uwzględnieniu rabatów handlowych oraz bonusów wstecznych może oznaczać, iż wydawca nie otrzyma zwrotu zaangażowanego kapitału - szczególnie, że zatowarowanie na poziomie 3 tys. egz wymusza większe nakłady, a tylko w nielicznych przypadkach zaowocuje zwiększoną sprzedażą, przeważnie jednak przełoży się na wyższy poziom zwrotów. Dobra sprzedaż książek w salonach EMPIK-u powinna być wspólnym interesem obu stron i trudno nam się zgodzić z obciążaniem tak dużymi kosztami promocyjnymi jedynie wydawców.

Już cennik obowiązujący w 2010 roku był dla wydawcy na granicy opłacalności, a po obecnych podwyżkach ten sposób promocji traci zupełnie uzasadnienie ekonomiczne.

Apelujemy do Zarządu EPMIK-u o wycofanie sie z tak drastycznych podwyżek.

Jednocześnie zwracamy się do wszystkich wydawców i dystrybutorów współpracujących z EMPiKiem o zbiorowe oprotestowanie nowego cennika promocyjnego.

W imieniu wydawców

Polska Izba Książki

BESTSELLERY

1
Ścieżki miłości
Andrzej Monastyrski
2
3
4
5
6
7
8
9
10